Sidor

8 februari 2008

Huller om buller!

Foto och fot: Hasse


Oj oj. Med en hostig man och en hostig 4½åring har jag klarat av denna dag! 2½åringen bodde hos mormor och morfar i stan och hade det jättemysigt!

Försöker sortera ut vad jag ska ha med mej till Mian på södnag då jag ska scrappa hela kvällen. Det blir nog någon scrapp till Alla hjärtans dag!


Angående ordet sortera så betyder det ju olika för folk.

En del kanske menar att man sorterar tex skruvar i olika burkar så man hittar dem lättare när man väl ska ha dem. Andra menar kanske rent av Röja! "kasta - inte kasta - bränna - kompostera!"

Jag har sorterat/röjt i en av bodarna idag. Det blev en halv släpkärra att köra in till stan med. När vi kom till mormor och morfar så fyllde vi kärran och åkte till Återvinningen.

Tänk vad ont det gör att kasta vissa saker. Vilka minnen man har!


Men som scrappare så använder man ju en del skräp. Tex klippte jag loss etiketter och knappar från tröjor som ska användas i mitt skapande!!


Hm, bilden kanske ni undrar över... hur kommer den med "i bilden"?

Jaa, där finns bla boden jag röjt i idag och det känns kanske lika omöjligt för mej att flyga som att få boden röjd, eller klara en dag med sjuk familj... men ingenting är omöjligt. Eller?


Bilden är tagen av "Hasse Flygare" en av medlemmarna i Cirrus som flyger här utanför hos oss. Vi håller just på att anlägga en landningsbana här i trädgården åt honom. Han har nämligen landat i närheten av vår trädgård 2 gånger och han är såååå välkommen!!

Så nu finns snart "Hanslanda" att använda för flygarna!

Å, om våren vore här så Cirrus kommer tillbaka och förgyller helgerna för oss och flyger "Himlen Runt".

1 kommentar:

anni sa...

Vilket cool foto! Jag skulle aldrig våga flyga sådär - vet inte ens varför jag skulle utsätta mig för det. Det brukar kännas skönt efter det att man röjt eller sorterat ellar vad man nu gjort! Hoppas familjen blir kry snart!
kram / anni