Sidor

4 januari 2009

Tänkte scrappa om min resa i Provence


Ja, det var ju faktiskt sommaren 2001 jag var där och bilderna sitter i ett album, men jag skulle behöva skriva text till bilderna så då passar det ju att scrappa om dem!
Vi bodde i byn La Garde Freinet. En jättemysig bergsby!

Har börjat med att göra ett tittskåp av stenarna och glasbitar jag hittade på stränderna. På baksidan sitter ett vykort från St. Tropez. Där tog jag några härliga bilder bla på deras kyrka som är färgad som en härlig glass... hm. som vattenmelon-röd och gul som en skum-banan!

Tänkte jobba mer med själva tittskåpet. Altra (eller som det hette förr: tapetsera) med något provenceaktigt papper inuti och måla utsidan kanske. Vi får se!

Hittade också en härlig bild på vår son som stolt visar upp insidan av kortet vi gjorde till faster och kusin. Han skrev själv sitt och lillbrorsans namn!

Inga kommentarer: