Sidor

2 april 2010

Liten promenad med en massa besök


Igår gick jag ut i trädgården, tänkte faktiskt kolla ifall videkissarna slagit ut, men det hade de inte. Däremot så gick jag förbi en en i vår trädgård och såg vita fläckar på grenarna längst ner. "Här satt ju ugglorna sist vi såg dem" tänkte jag och tittade upp i ögonhöjd ungefär och DÄR satt en uggla och tittade på mej! Ca 2 m ifrån varandra var vi och han tittade några sekunder sen flaxade han iväg.
Sen gick jag vidare, och hörde några konstiga ljud och det var två gigantiska harar som skuttade runt i trädgården. De skuttade iväg precis som i skolböckerna, åt olika håll!
Sen hörde jag någon granne som var ute med hunden trodde jag, men det var svanar!
7 svanar kom flygande och jag filmade dem med min telefon. Lite häftigt att de flög PRECIS över mej. Sen hörde jag några tranor också, men de var bakom kvarnen så de såg jag inte.

Jag var ute i ca 10 min när allt detta hade hänt, så visst är det lite speciellt att bo på landet!

Ugglorna är 2 till antalet detta år, förra året var det bara en vi såg. Vi filmade den och tog en massa kort förra året och insåg att det var en HORNuggla. Det märkliga med dem är att vi alltid ser dem på DAGEN! Ska inte se sova då?
De är hjärtligt välkomna hit för att äta sorkar och möss!!

Snön håller på att smälta och vi är sååå glada för det men snön blir till vatten och man undrar ju var allt vatten ska ta vägen!! Men hittills har det gått bra, lite lerigt men man bor ju på landet!

Inga kommentarer: