Sidor

23 september 2010

Skolarbetet går framåt! Och Limekyckling

Ja, jag går ju på IT-pedagoglinjen på Tärna Folkhögskola utanför Sala.
Just nu jobbar vi med hemsidor så jag har HTML-koder farande mellan öronen!
Tänk va lätt det är att blogga! Bara att skriva och trycka på några knappar!

Har suttit och skrivit in recept och koder...
Det är ju en helt ny värld!

Jag kan dela med mej av ett gott recept på Limekyckling!
Bryn 4 kycklingfiléer som du skurit i bitar. Om du använder margarin eller ej bestämmer du och pannan... krydda med 1 tsk salt och 1 krm svartpeppar.
Häll på saft och rivet skal från en lime.
Vispa ihop 1 dl vatten, 2 dl cremefraiche, ½ hönsbuljongtärning, 1 tsk soja och 1 msk honung. Häll såsen över kycklingen och låt puttra under lock några minuter.
Krydda detta med lite hackad persilja!

Servera tillsammans med ris eller potatis, eller gryn. Några härliga grönsaker eller rotfrukter skulle sitta fint också. Rosta gärna rotfrukterna först!

Lycka till!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Låter gott. Måste jag nog prova. =) Kram

freja sa...

Hej kolla våran nya hemsida
jag tycker den blev riktigt bra.
www.magicbar.se