Sidor

9 januari 2011

Släktträff i Tyresö!

Igår var en härlig dag! Jag och barnen och mina föräldrar var hos pappas lillasyster i Tyresö.

Hon har fyllt år och bjöd släkten på gemenskap. Det var ju en fest för henne, men det var mest för att vi skulle träffas utan att det var begravning.
Väglaget var osäkert men vi gav oss iväg och det var helt ok på väg dit.

Faster hade dukat så fint och dekorerat med silverbrickor, ljus och halsband/pärlor.
För er som vet vad jag dricker och inte, så kan jag meddela att det är CocaCola i glaset!

Vi var 7 kusiner där. Hur många barn VI hade med, det räknade jag inte, men en av mina kusiner hade både barn och barnbarn med!

Pappa hade 3 av sina syskon på plats, så vi var inte alls så många som vi brukar.
Här har vi farmor och farfar som filmstjärnor (fixat i Elements8). Ska göra om dessa när jag har lite mer tid än när jag fixade dessa.
Kusin Maria hade gjort två bildspel med en massa gamla bilder på släkten och några nya också för den delen. Det var jätteroligt att titta och minnas. Tyvärr är det några som har slutat sina dagar lite för tidigt men vi minns dem med glädje!

1 kommentar:

Lisbet sa...

Vilken jättefin blogg du har! Tack för att du hälsade på hos mej.
Jag kommer flera gånger!
:)