Sidor

12 november 2012

Mixed Media


Ja, nu har jag visst hittat ytterligare ett uttrycksätt!
Mixed media kallas det och passar mej perfekt.
Denna teknik går ut på att man blandar olika färger, bilder, stämplar, text, ja, lite klipp och klistra om du så vill... 
Ett sorts kladdigare scarpbooking fast inte så perfekt.
Här har jag färgat bakgrunden med Alcoinks och använt mej av "gnuggisar" som det hette förr... nu heter det rub ons. (gnugga på, alltså)
Texten är tagen ur en citatbok och det står: "Oroa dig inte för vad folk tänker om dig, för det gör de ändå så sällan."

Här är en annan Mixed Media jag gjort.
Bilden är från en tidning tror jag. Den gör reklam för korsetter och jag har haft akrylfärg över texten. Stämplat lite och kladdat med penna (doodling på pysselspråket, snurvelutter på mitt språk) sprayat rosa färg och haft en mask under, så det blir som en blomma, på mitten till höger över de vackra modellerna.
Citatet jag klippt ur och satt dit tycker jag är så skön;
"Ta dig samman och gör något onyttigt!"

Ja, det var lite av det pyssel jag håller på med nu. Mer kommer!

Inga kommentarer: