Sidor

23 juli 2018

Virkad kasse istället för plastpåsar!

Jag har virkat några kassar som jag ibland använder när jag handlar. Annars har jag gärna sydda kassar men ibland använder jag även virkade till mindre tunga saker.

Hittar många mönster men har fastnat för en namnes virkmönster. Jag skulle vilja komma på bättre handtag så har du hittat något som du gillar så kommentera gärna!

Camillas virkade kasse hittar du här.

Här är en annan kasse från någon gammal tidning.

Använd restgarner så sparar du på naturen på så sätt också!

Har du fler mönster som du gillar så tar jag gärna emot tips.

Sen har jag ett mönster på ett sigsagband.


Startvarv: Gör en ögla, virka 1 lm.
Varv 1: Virka 3 lm, 2 st i maskan från startvarvet, 1 lm (detta blir en båge som du virkar i kommande varv), 1 st i första maskan, vänd.
Varv 2 och övriga varv: Virka 3 lm, 2 st i bågen från förra varvet, lm, 1 st i bågen, vänd. 

1 kommentar:

Lisbet sa...

Precis vad jag behövde nu!
Ett tips på vad nästa handarbete blir.
Läste lite bakåt i din blogg. Trevlig!!!