Sidor

19 november 2009

Jag försöker mej på


JA, jag läser i tidningar och kollar i underbara bloggar och MÅSTE ju försöka mej på lite jag också.






Kanske ni skymtar en grankvast med en kotte på dörren. Kvasten ska ha en röd rosett eller en ängel eller nåt också, fast jag har inte fått inspiration till det än! Men det kommer säkert!


Ute på bron har jag ställt vårt utebord med mjölkkrukan dekorerad med granris och rönnbärskvist. En gammal jättesliten julburk i metall som jag har samlat några dl Öckerösand i och bredvid ligger en kil av metall... rostig och fin. Bredvid bordet står ett tidningsställ i smide. Den har stått ute och blivit rostig så jag har börjat att dekorera den med rönnbärskvistar... får se när jag kommer på hur jag ska dekorera klart den! TIPS tack!






En kopparspann från Hedenhös blev en perfekt kruka för enris och rönnbärskvistar!








Det snöade för några dagar sen och då passade vi på att fira jul... nää inte riktigt så men vi gjorde en snölykta och snöänglar. Granen är tagen från vår kompost där den inte gjorde mycket nytta, så vi satte den i en svagdrickeflaska. Fint va?


Men vad är det för en liten tomte som skymtar där bakom??

2 kommentarer:

Nilla sa...

Oh, va fint du har det, så gemytligt! Lägg granris i botten på tidings stället som en bädd och dekorera något ovan. Kanske kan sätta rött band på "pinnarna" som går upp?? Nåt sånt! Lycka till och glöm inte visa bilder! Kram Nilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker dörr!!! Otroligt fin och med en liten granruska blev det som pricken över i! Lycka till med julmarknaden! Mari.