Sidor

9 november 2009

Julmarknader och spelregler UNO99 och MAD och BlogCandy i Malaysia

Höst och rusk men vackert ändå! 45 dagar kvar till julafton!
Enligt räknaren jag har här i bloggen så är det 46, men det är ju för att det är en amerikansk räknare och de firar ju juldagsmorgonen!


Jag har bokat in mej på 3 marknader innan jul. Den första är helgen före 1a advent i Härkeberga utanför Enköping, den andra är söndagen i 1a advent i Pingstkyrkan Sala och den tredje hoppas jag vi är anmälda till, i Fjärdhundra, mellan Sala och Enköping.


Det blir lite olika saker som ska säljas. Bla Munkens Bisalva, smycken, kort och sydda saker som lapptäcken och bonader. Vi får se hur mycket som hinns göras.






Munkens Bisalva tillverkas av våra vänner, men de andra gör vi själva.







Är det någon som kommer ihåg reglerna för kortspelen UNO99 och MAD?
Vanliga Uno har vi reglerna på men inte de andra. Kan någon hjälpa mej??

Avslutningsvis en blogcandy hos Nilla i Malaysia! Den här blogcandyn vill jag verkligen vinna, så om DU vinner så vet du att jag gärna lånar dessa lite då och då!!!

Det är hela det engelska alfabetet, inte bara det ni ser här!

Gå in hos Nilla och kolla! Hon är svenska så du kan kommentera på svenska om du vill!

2 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Tack för tipset. Jag ska prova det när jag kommer hem i från jobbet. Blir galen när det inte blir något bra "tryck". Papprena är ju inte så billiga direkt. Jag skaffade mig lite embossingpulver och en värmefön, tänkte försöka mig på det också. Det verkar kul. Ha en riktigt bra dag Hälsningar Aydan

Nilla sa...

Gosh, lycka till med all försäljning. Jösses, julen är snart här, pker till Sverige då, pappa fylle 80! Tack för länken! Kram Nilla